SYSTEM RELACJI

„To samo możemy powiedzieć o systemach relacji. Począwszy od poziomu sensoryczno-motorycznego dziecko zdolne jest układać wieżę z drewnianych klocków A, B, C, … coraz to mniejszych A<B<C…, co tworzy model szeregowania w terminach działań praktycznych (bez reprezentacji umysłowej)”. Te najbardziej elementarne „ustrukturowane całości”, którym brak jeszcze ogólności i logicznej spójności, a więc i odwracalności, stanowią zaczątek późniejszych systemów klasyfikacyjnych i relacyjnych, najpierw o charakterze konkretnym (ugrupowania klas i ugrupowa­nia relacji), następnie zaś formalnym. Ich ukonstytuowanie się jako pewnych ca­łości zależy od wcześniejszego skonstruowania pewnych niezmienników.

Cześć tutaj Ewelina, zapraszam Cię do lektury mojego bloga, który obejmuję szeroką gamę technicznych zagadnień. Kobieta i technika? Jak najbardziej! Przekonaj się sam już dziś!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)