ROZWÓJ U PODSTAW

U podstaw jednych i drugich leży bowiem rozwój tych samych struktur logiczno-matematycz­nych. Poszczególne dyscypliny czy to formalne, czy empiryczne nie różnią się więc między sobą z uwagi na struktury logiczno-matematyczne będące przedmiotem ich werbalizacji i formalizacji czy teoretycznego opracowania. Różnią się przede wszystkim tym, iż w dyscyplinach empirycznych rozwojowo kolejne struktury logiczno-matematyczne służą do zbierania i organizowania danych doświadczenia fizycznego, wytworzonych w praktyce eksperymentalnej, co w przypadku dyscyplin formalnych nie wchodzi w rachubę. Wzrastające odrywanie się od doświadczenia kolejnych struktur WN oznacza zatem w odniesieniu do nauk empirycznych, iż wiedza empiryczna wraz z rozwojem staje się coraz bardziej abstrakcyjna, przybie­rając w coraz wyższym stopniu charakter hipotetyczno-dedukcyjny (przy rozumieniu hipotezy jako pewnego przypuszczenia co do własności potencjalnie możliwego stanu rzeczy, pomijającego aktualne czy znane warunki realizowania się różnego typu stanów rzeczy).

Cześć tutaj Ewelina, zapraszam Cię do lektury mojego bloga, który obejmuję szeroką gamę technicznych zagadnień. Kobieta i technika? Jak najbardziej! Przekonaj się sam już dziś!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)