PRZEDMIOT DOCIEKAŃ TECHNOLOGII

Zdanie to nie neguje jednak tego, że przedmiot dociekań techno­logii kształcenia pozostanie w nurcie zainteresowań dydaktyki ogólnej. Nie zmieni tego nawet fakt szerszego być może niż w tradycyjnej dydaktyce (w zamyśle) wykorzystania ustaleń pedagogiki porównawczej (we wspomnianym wyżej „badaniu systemów edukacyjnych”). Rzecz zresztą nie idzie o ustalenie granic kompetencji poszczególnych nauk, a o proste stwierdzenie faktu, że w nauce nie można odrzucać zgromadzonej wiedzy (w tym przypadku o kształceniu) i projektować nowego systemu kształce­nia bez ryzyka popełnienia błędów już przecież wcześniej przezwyciężo­nych. Metoda prób i błędów nie zawsze jest najskuteczniejszym sposobem uprawiania nauki. Trafnie to zauważył T. Lewowicki: „technologia kszta­łcenia ma już swoje miejsce wśród dyscyplin pedagogicznych.

Cześć tutaj Ewelina, zapraszam Cię do lektury mojego bloga, który obejmuję szeroką gamę technicznych zagadnień. Kobieta i technika? Jak najbardziej! Przekonaj się sam już dziś!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)