PRZECIWKO UZNANIU

Ponadto, przeciwko uznaniu za tezę tego, iż kolejność teorii naukowych (a tym samym także pojęć pierwotnych) reprezentuje kolejność kon­strukcji ontogenetycznych, przemawia relacjonowany przez Piageta fakt, iż kolej­ność konstrukcji geometrycznych dziecka jest zgodna z teoretyczną hierarchią pojęć geometrycznych, nie zaś z tym, w jakiej kolejności były one historycznie odkrywane. Gdyby więc nawet swego czasu Piaget uznawał za tezę dyskutowane twierdzenie, w świetle wzmiankowanych wyników empirycznych musiałby je od­rzucić jako fałszywe, wyniki te bowiem stanowiłyby wystarczający do tego powód.Wszystkie twierdzenia zanalizowane , które są zgodne z powyżej omówionymi, odnoszą się wprost do rozwoju wiedzy naukowej.

Cześć tutaj Ewelina, zapraszam Cię do lektury mojego bloga, który obejmuję szeroką gamę technicznych zagadnień. Kobieta i technika? Jak najbardziej! Przekonaj się sam już dziś!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)