BŁĘDNA INTERPRETACJA WYPOWIEDZI

Wvpowiedzi tego typu są czasem błędnie interpretowane jako wyrażające tezę, iż nauki w swym rozwoju historycznym powielają jedynie w nowej, naukowej formie to co występowało już na poziomie nieświadomego, intuicyjnego myślenia w n lezie co więcej – zachowując kolejność właściwą konstrukcjom ontogenetycz­nym Interpretację taką trzeba uznać za błędną z uwagi na to, iz wprowadza ona niespójność do koncepcji Piagetowskiej, na co wskazuje jej niezgodność ^przedstawioną przez nas rekonstrukcją, według której rozwoj wiedzy naukowej stanowi przedłużenie rozwoju inteligencji. W zgodzie z tą rekonstrukcją można by przyjąć znacznie bardziej ogólnikowe twierdzenie, że rozwoj nauki wykaz^ pewne cechy analogiczne do^tych, jakie obserwujemy w rozwoju inteligencji, w szczególności, iż etapy historycznego rozwoju nauki są – z pewnego punktu widzenia.

Cześć tutaj Ewelina, zapraszam Cię do lektury mojego bloga, który obejmuję szeroką gamę technicznych zagadnień. Kobieta i technika? Jak najbardziej! Przekonaj się sam już dziś!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)